Miksi palkkaisit sisällöntuottajan tekemään sisällön yrityksesi kotisivuille?

Sisältöstrategia on osa yrityksen kotisivujen kehitys- ja suunnitteluprosessia. Sisältöstrategiassa huomioidaan useita kotisivujen suunnitteluun vaikuttavia asioita, kuten käyttäjäkokemus (UX), käyttöliittymäsuunnittelu, hakukoneoptimointi, jne. Tämä artikkeli on tarkoitettu heille, jotka miettivät, tarvitaanko sisältöstrategiaa, kun tehdään uudet kotisivut yritykselle.

1.      Sisältöstrategia vaatii ryhmätyötä
”Sisältö on Kuningas”, mutta yksin pelkkä sisältö ei vielä riitä. Sisällön taustalla on paljon asioita, jotka tulee huomioida. Eri osa-alueet (osaajat), joiden kanssa pitäisi tehdä yhteistyötä, ovat:
-          Käyttöliittymäsuunnittelu
-          Ulkoasu & Design
-          Arkkitehtuuri
-          Sisällöntuotanto
-          Kehitys ja ohjelmointi
-          Hakukoneoptimointi
-          Markkinointi (Google)
-          Brandin rakentaminen

Kotisivuja toteuttavassa yrityksessä on useita avainhenkilöitä, jotka osaavat yhteistyöllä rakentaa toimivat ja tuloksia tekevät edulliset kotisivut yritykselle. Asiantuntijoita on jokaiselle osa-alueelle ja keskustelemalla samassa yrityksessä. lopputuloksesta saadaan paras mahdollinen. Esimerkiksi sisällöntuottaja kirjoittaa kotisivujesi sisällön ja sivuston arkkitehtuurista vastaava henkilö huolehtii tekstin sujuvasta luettavuudesta.

2.      Sisältöstrategian ydin
Hyvä sisältöstrategian tekijä tietää aina, mitkä ovat ydinasiat kun tehdään kotisivut yritykselle. Sujuva projektin hallinta ja töiden oikea-aikainen priorisointi takaavat oikeiden asioiden tekemisen oikeaan aikaan. Näin saadaan kustannustehokkaasti toteutettua hyödyllistä sisältöä asiakkaillesi. Sisältöstrategian ydinasioivat ovat:
-          Aiheet, joita kotisivuille tulee – nämä määrittelevät koko sisällön
-          Rakenne – miten aiheet ja sisältö asetellaan kotisivuille
-          Työkalut ja lisäosat, joita kotisivulla käytetään – mitä työkaluja tarvitaan, parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi
-          Projektin hallinta – oikeat työvaiheet kun teet kotisivut yritykselle

3.      Sisältömarkkinoinnin strategia

Vain kokenut sisältömarkkinoinnin ammattilainen osaa vastata oikein seuraaviin kysymyksiin:
-          Miksi – tunne liiketoimintatapa ja tavoitteet. Miksi sisältömarkkinointi tehdään?
-          Mikä- Mikä viesti halutaan välittää asiakkaille
-          Kenelle – Mikä on yrityksen kohderyhmä?
-          Missä – Missä sisältö julkaistaan (sijainti, laite, konteksti)?
-          Miten – Miten sisältö asetellaan / rakennetaan
-          Milloin – Milloin uusi sisältö julkaistaan?

Vastaukset kysymyksiin ovat erilaiset joka kerta, kun tehdään uudet kotisivut yritykselle. Sisältömarkkinoinnin ammattilainen löytää kysymyksiin oikeat vastaukset, verrattuna tavallisiin kotisivun tekijöihin.

Jos kyse on pelkästään kirjoittamisesta, se onnistuu monelta tekijältä. Jos kuitenkin haluat kotisivujesi löytyvän googlesta, ne pitää optimoida hakukoneille teksti mukaan lukien ja tämän osaa tehdä hyvä sisällöntuottaja, jolloin sijoitut Googlessa paremmin ja saat enemmän asiakkaita. 

Comments

Popular posts from this blog

Tunteiden merkitys verkkosivujen suunnittelussa

Kotisivujen suunnittelun merkitys koulutuksessa

Miksi sivuston varmuuskopiointi WordPressissä on erittäin tärkeää?