Miksi värien valinta on tärkeää kun tehdään uudet kotisivut yritykselle?

Väripsykologia ja markkinointi

Väripsykologian ymmärtäminen voi auttaa yritystäsi saamaan parempia tuloksia markkinoinnilla. Analysoimalla värien psykologista vaikutusta ihmisiin voidaan tehdä markkinointisuunnitelma, jolla tavoitetaan entistä laajempi kohdeyleisö ja saadaan enemmän uusia asiakkaita. Sitä voidaan kutsua myös graafisen suunnittelun psykologiaksi, jonka avulla voit toteuttaa värimaailmankin puolesta myyvät kotisivutyritykselle. Se ei ole tietenkään sinun työsi tehdä uusia kotisivuja yritykselle, vaan voit palkata osaavan ja kokeneen ammattilaisen tekemään yrityksellesi kotisivut puolestasi – kotisivut, joilla saat oikean värimaailman ansiosta enemmän uusia asiakkaita.


Mitä värejä sitten markkinoinnissa kannattaa käyttää?

Oranssin käyttäminen toimintakehoituspainikkeissa (CTA – Call To Action) on hyvä valinta, koska oranssi väri edustaa luotettavuutta, tekee ostamisesta houkuttelevampaa ja herättää huomiota usein muita värejä paremmin. Värien vaihto onnistuu vaivattomasti, jos sinulla on käytössäsi helpot kotisivut.

Vihreä väri taas viittaa vahvasti luontoon ja ympäristöön, resursseihin ja rauhallisuuteen. Vihreää kannattaa käyttää esimerkiksi ympäristöön, ulkoiluun ja puhtauteen liittyvissä teemoissa. Voit myös pohtia vihreän käyttöä kotisivuillasi muissa yhteyksissä ja katsoa malliesimerkkejä vaikka oman alansa johtavilta brändeiltä, kuten esimerkiksi Whole Foods, Animal Planet ja Starbucks. Edellämainitut yritykset käyttävät vihreää yritysten kotisivuilla viitaten sitoutumista luontoon ja näin viestittävvät kuluttajille tuotteidensa luonnonmukaisuudesta ja laadukkuudesta.

Värit myös yhdistävät ihmisiä ja tästä syystä monet sosiaalisen median brändit käyttävät sinistä väriä. Sininen rentouttaa, luo turvallisuuden tunnetta ja herättää luottamusta. Sosiaalisen median brändit, kuten Facebook, Twitter, LinkedIn ja Skype käyttävät kaikki sinistä väriä ja viestivät sillä luotettavuudesta sivustojensa kävijöille. Samalla värillä ne luovat rentouden tunnetta, jolla on iso merkitys sosiaalisesssa mediassa.

Ymmärtämällä värien psykologinen vaikutus alitajuisesti on tärkeää kun teet kotisivutyritykselle tai vaikka mahdollisimman tehokkaan markkinointikampanjan toteuttamiseksi. Ymmärtämällä värien merkityksen, tavoitat kohderyhmäsi tehokkaammin ja saat parempia tuloksia, koska voit stimuloida oikeita aisteja oikeassa yhteydessä. Väripsykologia on tehokas työkalu oikein käytettynä kotisivujen suunnittelussa, graafisessa suunnittelussa ja monessa muussa yhteydessä.

Osaamalla käyttää värejä oikein, voit hyödyntää niiden psykologista vaikutusta tehdessäsi uudet kotisivutyritykselle, tuotemerkin lanseeramisessa, brändin kehittämisessä tai markkinoinnissa. Hyvällä värisuunnittelulla saat parempoia tuloksia kotisivuiltasi ohjaamalla kävijät toimimaan toivomallasi tavalla.

Comments

Popular posts from this blog

Huomioi seuraavat asiat ennen kuin teetät kotisivut yritykselle

Toteutamme yrityksellesi helpot ja edulliset kotisivut