Miksi värien valinta on tärkeää kun tehdään uudet kotisivut yritykselle?
Väripsykologia ja
markkinointi
Väripsykologian ymmärtäminen voi auttaa
yritystäsi saamaan parempia tuloksia markkinoinnilla. Analysoimalla värien
psykologista vaikutusta ihmisiin voidaan tehdä markkinointisuunnitelma, jolla
tavoitetaan entistä laajempi kohdeyleisö ja saadaan enemmän uusia asiakkaita. Sitä
voidaan kutsua myös graafisen suunnittelun psykologiaksi, jonka avulla voit
toteuttaa värimaailmankin puolesta myyvät kotisivutyritykselle. Se ei ole tietenkään sinun työsi tehdä uusia kotisivuja yritykselle, vaan voit
palkata osaavan ja kokeneen ammattilaisen tekemään yrityksellesi kotisivut
puolestasi – kotisivut, joilla saat
oikean värimaailman ansiosta enemmän uusia asiakkaita.
Mitä värejä sitten
markkinoinnissa kannattaa käyttää?
Oranssin käyttäminen
toimintakehoituspainikkeissa (CTA – Call To Action) on hyvä valinta, koska
oranssi väri edustaa luotettavuutta, tekee ostamisesta houkuttelevampaa ja
herättää huomiota usein muita värejä paremmin. Värien vaihto onnistuu
vaivattomasti, jos sinulla on käytössäsi helpot kotisivut.
Vihreä väri taas viittaa vahvasti luontoon ja
ympäristöön, resursseihin ja rauhallisuuteen. Vihreää kannattaa käyttää
esimerkiksi ympäristöön, ulkoiluun ja puhtauteen liittyvissä teemoissa. Voit
myös pohtia vihreän käyttöä kotisivuillasi muissa yhteyksissä ja katsoa
malliesimerkkejä vaikka oman alansa johtavilta brändeiltä, kuten esimerkiksi Whole
Foods, Animal Planet ja Starbucks. Edellämainitut yritykset käyttävät vihreää
yritysten kotisivuilla viitaten sitoutumista luontoon ja näin viestittävvät
kuluttajille tuotteidensa luonnonmukaisuudesta ja laadukkuudesta.
Värit myös yhdistävät ihmisiä ja tästä syystä
monet sosiaalisen median brändit käyttävät sinistä väriä. Sininen rentouttaa,
luo turvallisuuden tunnetta ja herättää luottamusta. Sosiaalisen median brändit,
kuten Facebook, Twitter, LinkedIn ja Skype käyttävät kaikki sinistä väriä ja
viestivät sillä luotettavuudesta sivustojensa kävijöille. Samalla värillä ne
luovat rentouden tunnetta, jolla on iso merkitys sosiaalisesssa mediassa.
Ymmärtämällä värien psykologinen vaikutus
alitajuisesti on tärkeää kun teet kotisivutyritykselle tai vaikka mahdollisimman tehokkaan markkinointikampanjan
toteuttamiseksi. Ymmärtämällä värien merkityksen, tavoitat kohderyhmäsi
tehokkaammin ja saat parempia tuloksia, koska voit stimuloida oikeita aisteja
oikeassa yhteydessä. Väripsykologia on tehokas työkalu oikein käytettynä
kotisivujen suunnittelussa, graafisessa suunnittelussa ja monessa muussa
yhteydessä.
Comments
Post a Comment