Kotisivusuunnittelun trendit 2020

 Käsitys siitä, mitä ovat uusimmat trendit kun suunnitellaan kotisivut yritykselle ja miten tämä vaikuttaa koko käyttöliittymäsuunnitteluun.

Epäsymmetrinen ulkoasu kotisivulla

Vuonna 2020 on alettu tekemään epäsymmetrisiä kuvioita ja asetteluja perinteisten ruudukkomallien sijasta, jotka ovat hallinneet kotisivujen suunnittelua jo vuosia. Symmetrisissä kotisivuissa kaikki sivuston osa-alueet on harmonisesti, tasapainoisesti ja yksinkertaisesti yhdistetty koonaisuudeksi. Vastaavasti epäsymmetrisellä suunnittelulla pyritään dynaamisuuteen ja liikkeen esille tuomisseen, jolla vangitaan käyttäjän huomio tietylle alueelle kotisivuilla. 

Lisäksi epäsymmetrinen design luo mielenkiintoisen, elävän ja aktiivisen kokemuksen kotisivuilel tai verkkokaupalle, kun taas vastaavasti symmetrinen design voi jättää kävijän kokemuksen kylmäksi ja mitäänsanomattomaksi. Epäsymmetristä suunnittelua voidaan käyttää myös epävirallisen tasapainon aikaansaamiseen, jolloin pysty- tai vaaka-akselin kummallakin puolella olevat kohteet eivät välttämättä ole tarkalleen symmetrisiä, mutta tehtäessä kotisivut yritykselle - sisältö on järjestetty tavalla, joka vie tasaisen määrän tilaa molemmin puolin.

Esteetön muotoilu

Esteettömyydestä on yhtäkkiä tulossa prioriteetti sekä web- että mobiilikäyttäjien ja suunnittelijoiden keskuudessa. Aikaisemmin yritykset ovat palkanneet ulkopuolisia asiantuntijoita muokkaamaan olemassaolevien kotisivujen esteettömyyttä, mutta nykyään suunnittelijat ottavat huomioon esteettömyyden alusta alkaen. Esteettömästä suunnittelusta on tarkoitus tulla Web-suunnittelijoiden päätarkoitus tänä vuonna.

Kattavan suunnittelun tavoitteena on löytää syrjäytymiskohtia ja löytää taiteellisia ratkaisuja varmistaakseen, että esitetyt mallit tarjoavat kaikille käyttäjille parhaan kokemuksen heidän mahdollisista rajoitteista ​​riippumatta. Aloittamalla marginaaleista ja siirtymällä hitaasti keskustaan, kotisivut yritykselle parantavat käyttökokemusta, koska tällä prosessilla voidaan vastata suurempaan määrään er tarpeita.

Kestävä muotoilu

Kestävä käyttöliittymä on saanut huomiota ja vauhtia, kun käyttäjät ovat tietoisia ilmastonmuutoksesta ja tekniikan vaikutuksista ympäristöön. Tämä tietoisuus on johtanut lisääntyneeseen julkiseen painostukseen teollisuuteen ja yrityksiin sitoutumaan kestäviin käytäntöihin, ja tähän sisältyy kotisivujen suunnittelu. Kestävän suunnittelun voidaan ymmärtää muistuttavan minimalistista muotoilua, koska osa kestävää suunnittelua on välttää paisuttamasta sisältöä, tehtäessä kotisivut yritykselle. Pienentämällä verkkosivun tarvitseman datan määrää ympäristö ei pelkästään vähennä verkkosivuston toiminnassa tarvittavan energian määrää, vaan se auttaa myös hidastamaan latausnopeuksia, jotka haittaavat sivullasi vierailevien käyttäjien kokemuksia. Win-Win tilanne kaikille.

Comments

Popular posts from this blog

Tunteiden merkitys verkkosivujen suunnittelussa

Kotisivujen suunnittelun merkitys koulutuksessa

Miksi sivuston varmuuskopiointi WordPressissä on erittäin tärkeää?