Mitä on verkkosivujen uudelleenbrändäys ja miksi se on tärkeää, kun kyseessä ovat kotisivut yritykselle?

 Mitä on verkkosivujen uudelleensuunnittelu?

Verkkosivujen uudelleensuunnittelu ei ole vain sitä, että uudistetaan kotisivut yritykselle. Kyseessä on verkkosivujen uudelleensuunnittelun prosessi, jonka tarkoituksena on auttaa liiketoimintaasi saavuttamaan erityisiä tavoitteita, joita ei voida saavuttaa aiemmalla tai nykyisellä sisällöllä tai web-designilla tai -kehityksellä. Eri toimialoilla voi olla erilaisia prioriteetteja, mutta lopputavoitteita ovat:

  • Verkkoliikenteen kasvattaminen
  • Käyttäjien sitoutuneisuuden parantaminen
  • Liidien lisääminen ja/tai niiden laadun parantaminen myyntitiimiä varten

Näitä halutaan saavuttaa kaikilla toimialoilla. Mutta kuten kasvava liiketoiminta vie aikaa, yhtä lailla aikaa vie, kun uudelleenbrändätään kotisivut yritykselle. Uudelleenbrändäykseen sisältyy paljon työprosesseja kuten:

  • Sidosryhmäselvitykset ja haastattelut
  • Kilpailuanalyysi
  • Käyttäjäkokemus ja informaatioarkkitehtuuri
  • Suunnittelu ja sisällöntuotanto
  • Ohjelmointi ja toteutus
  • Analytiikka ja markkinointiautomaation asennus
  • Hakukoneoptimointi
  • Käyttöönottotarkastus ja lanseeraus

Lisäksi ulkoiset tekijät kuten verkkosivujen koko, sidosryhmän jäsenten määrä, tekninen monimutkaisuus ja monet muut seikat vaikuttavat prosessiin. Mutta sijoitus, aika ja vaivannäkö voivat olla sen arvoisia, kun tuottava verkkosivu saa aikaan haluttuja tuloksia liiketoiminnassa. Tärkein kysymys on:

Tarvitsetko verkkosivujen uudelleensuunnittelun?

Vastataksesi tähän kysymykseen sinun täytyy pohtia seuraavia kysymyksiä:

  • Ovatko verkkosivusi suunniteltu uudelleen viimeisen kolmen vuoden aikana?
  • Millaisia arvioita kotisivut yritykselle ovat saaneet designistaan?
  • Miltä verkkosivut näyttävät ja kuinka ne toimivat muihin saman alan verkkosivuihin verrattuna?
  • Kasvaako verkkosivujesi verkkoliikenne tasaisesti?
  • Onko verkkosivujesi latausaika alle 3 sekuntia kaikilla laitteilla?
  • Ovatko verkkosivusi mobiiliystävälliset?
  • Onko verkkosivuillasi aktiivinen SSL- tai HTTPS-suojaus?
  • Sijoittuvatko verkkosivusi hyvin hakukonetuloksissa?
  • Ottavatko vierailijat hyvin yhteyttä kotisivuiltasi (esim. lomakkeiden lähetys)?
  • Onko verkkosivujesi konversio oman alasi keskitasolla vai sen yläpuolella?
  • Onko verkkosivujasi helppo selata?
  • Viipyvätkö vierailijasi verkkosivuillasi ja selaavat ne läpi?
  • Jaatko muille kotisivujesi osoitetta positiivisin odotuksin?

Jos vastasit useampaan kuin 3 kohtaan “ei”, se tarkoittaa, että verkkosivujen uudelleensuunnittelua tulisi harkita.

Hanki sopivat yhteistyökumppanit

Kun yksimielisyys yrityksen kotisivujen uudelleensuunnittelusta ja yrityksen uudelleenbrändäyksestä syntyy, keskustele asiasta digi- ja/tai bränditoimiston kanssa. Kysele heidän prosesseistaan, asiantuntemuksestaan ja heidän tekemistään töistä sinun alaltasi ja tiedustele, millä he mittaavat menestystä. Tämä auttaa sinua löytämään sopivan yhteistyökumppanin, joka todella on kiinnostunut sinun liiketoimintasi kasvusta. Resurssien käyttö, aika ja vaiva tulevat olemaan sen veroisia, sillä saat liiketoimintasi verkkosivut näkymään ja menestymään hakukonetuloksissa.

Kaipaatko motivaatiota?

Katso meidän suosikkiverkkosivudesignimme ja uudelleensuunnitteluprojektimme verkkosivujemme työnäyteosiosta. Jos haluat tietää, kuinka voimme ammattitaitoisella verkkosivusuunnittelullamme auttaa sinua saavuttamaan liiketoimintatavoitteesi, ota meihin yhteyttä!

Verkkosivujen uudelleensuunnittelu ei ole vain sitä, että uudistetaan kotisivut yritykselle. Kyseessä on verkkosivujen uudelleensuunnittelun prosessi, jonka tarkoituksena on auttaa liiketoimintaasi saavuttamaan erityisiä tavoitteita, joita ei voida saavuttaa aiemmalla tai nykyisellä sisällöllä tai web-designilla tai -kehityksellä. Eri toimialoilla voi olla erilaisia prioriteetteja, mutta lopputavoitteita ovat:

  • Verkkoliikenteen kasvattaminen
  • Käyttäjien sitoutuneisuuden parantaminen
  • Liidien lisääminen ja/tai niiden laadun parantaminen myyntitiimiä varten

Näitä halutaan saavuttaa kaikilla toimialoilla. Mutta kuten kasvava liiketoiminta vie aikaa, yhtä lailla aikaa vie, kun uudelleenbrändätään kotisivut yritykselle. Uudelleenbrändäykseen sisältyy paljon työprosesseja kuten:

  • Sidosryhmäselvitykset ja haastattelut
  • Kilpailuanalyysi
  • Käyttäjäkokemus ja informaatioarkkitehtuuri
  • Suunnittelu ja sisällöntuotanto
  • Ohjelmointi ja toteutus
  • Analytiikka ja markkinointiautomaation asennus
  • Hakukoneoptimointi
  • Käyttöönottotarkastus ja lanseeraus

Lisäksi ulkoiset tekijät kuten verkkosivujen koko, sidosryhmän jäsenten määrä, tekninen monimutkaisuus ja monet muut seikat vaikuttavat prosessiin. Mutta sijoitus, aika ja vaivannäkö voivat olla sen arvoisia, kun tuottava verkkosivu saa aikaan haluttuja tuloksia liiketoiminnassa. Tärkein kysymys on:

Tarvitsetko verkkosivujen uudelleensuunnittelun?

Vastataksesi tähän kysymykseen sinun täytyy pohtia seuraavia kysymyksiä:

  • Ovatko verkkosivusi suunniteltu uudelleen viimeisen kolmen vuoden aikana?
  • Millaisia arvioita kotisivut yritykselle ovat saaneet designistaan?
  • Miltä verkkosivut näyttävät ja kuinka ne toimivat muihin saman alan verkkosivuihin verrattuna?
  • Kasvaako verkkosivujesi verkkoliikenne tasaisesti?
  • Onko verkkosivujesi latausaika alle 3 sekuntia kaikilla laitteilla?
  • Ovatko verkkosivusi mobiiliystävälliset?
  • Onko verkkosivuillasi aktiivinen SSL- tai HTTPS-suojaus?
  • Sijoittuvatko verkkosivusi hyvin hakukonetuloksissa?
  • Ottavatko vierailijat hyvin yhteyttä kotisivuiltasi (esim. lomakkeiden lähetys)?
  • Onko verkkosivujesi konversio oman alasi keskitasolla vai sen yläpuolella?
  • Onko verkkosivujasi helppo selata?
  • Viipyvätkö vierailijasi verkkosivuillasi ja selaavat ne läpi?
  • Jaatko muille kotisivujesi osoitetta positiivisin odotuksin?

Jos vastasit useampaan kuin 3 kohtaan “ei”, se tarkoittaa, että verkkosivujen uudelleensuunnittelua tulisi harkita.

Hanki sopivat yhteistyökumppanit

Kun yksimielisyys yrityksen kotisivujen uudelleensuunnittelusta ja yrityksen uudelleenbrändäyksestä syntyy, keskustele asiasta digi- ja/tai bränditoimiston kanssa. Kysele heidän prosesseistaan, asiantuntemuksestaan ja heidän tekemistään töistä sinun alaltasi ja tiedustele, millä he mittaavat menestystä. Tämä auttaa sinua löytämään sopivan yhteistyökumppanin, joka todella on kiinnostunut sinun liiketoimintasi kasvusta. Resurssien käyttö, aika ja vaiva tulevat olemaan sen veroisia, sillä saat liiketoimintasi verkkosivut näkymään ja menestymään hakukonetuloksissa.

Kaipaatko motivaatiota?

Katso meidän suosikkiverkkosivudesignimme ja uudelleensuunnitteluprojektimme verkkosivujemme työnäyteosiosta. Jos haluat tietää, kuinka voimme ammattitaitoisella verkkosivusuunnittelullamme auttaa sinua saavuttamaan liiketoimintatavoitteesi, ota meihin yhteyttä!

Comments

Popular posts from this blog

Tunteiden merkitys verkkosivujen suunnittelussa

Kotisivujen suunnittelun merkitys koulutuksessa

Miksi sivuston varmuuskopiointi WordPressissä on erittäin tärkeää?