Edulliset kotisivut oikein tehtnä erottuvat massasta

Tutkimuksen mukaan selkeä punainen toimintakehoite-painike houkuttelee enemmän käyttäjiä, kun teet edulliset kotisivut. Mutta mitä jos koko kotisivu on täynnä erilaista harmaata? Kun suunnittelet kotisivut, et kuitenkaan voi aina laittaa toimintakehotetta punaisella. Pointti on että nykyään ei enää tarvitse orjallisesti noudattaa suunnitteluohjeita ja tutkimuksia pärjätäkseen kilpailussa. Tässä on joitain ideoita, kun teet helpot kotisivut – miten pärjätä kilpailussa ja erottua joukosta.

  1. Ole oma itsesi

Olet henkilö tai edullinen kotisivu, omana itsenä oleminen ei takuulla petä. Kävijä voi luottaa sinuun, jos kerrot heille kuka olet, missä olet, miten he voivat tavoittaa sinut, kenen kanssa työskentelet, kuka on tiimissäsi. Voit kutsua sitä tuotemerkin tunnustamiseksi. Voit ajatella että tiimisi tai itsesi tunteminen asiakkaan näkulmasta on hyödytöntä, mutta se ei ole. Sinulla on suuremmat mahdollisuudet saada oikeat asiakkaat ilman, että sinun on käsiteltävä huonojen odotusten hallinnan seurauksia.

  1. Kokeile sosiaalista mediaa

Se aika on mennyt, kun ihmiset käyttivät sosiaalista mediaa vain huvin vuoksi. Nykyisistä trendeistä puhuminen, meemien luominen ja lähettäminen on myös osa brändäystä. Näin voit kertoa muille tuotemerkkituotteistasi ja kommunikoida heidän kanssaan. Jonkin positiivisen kommentointi kilpailijan postauksessa on myös osa brändäystä.

  1. Pysy omissa väreissäsi

Värien käytön psykologia on yksi vanhimmista taktiikoista. Jopa värit tarjoavat oivalluksia siitä, miten ihmiset reagoivat tiettyihin sävyihin. Tämä ei tarkoita, että sinun pitäisi pysyä väreissä toimialakohtaisesti. Voit ottaa esimerkeiksi Pepsin ja Coca-Colan. Molemmat kuuluvat samaan teollisuudenalaan, vaikka niiden värit edustavat tuotemerkkejä. Luo värimallisi tuotemerkillesi ja pidä siitä kiinni. Se voi vaikuttaa kävijöiden ajatuksiin, koska vaalitsemasi väri edustaa sinun tuotemerkkiäsi.

  1. Käyttöliittymä

Upeat kotisivut yritykselle erottavat sinut massasta. Kotisivujen suunnittelun pitäisi edustaa juuri sinun tuotemerkkiäsi. Tämän takia sen pitäisi tarjota poikkeuksellinen ja helppo käyttökokemus asiakkaillesi Sinun pitää tarjota asiakkaillesi juuri sitä mitä he haluavat. Otetaan esimerkiksi Uber. Alun perin Uber oli vain taksipalvelu, nyt se on myös yksi johtavista ruoanjakelupalveluista – joka on seurausta kysynnän ja tarjonnan kohtaamisesta.

Pitäisikö sinun seurata verkkokaupan taktiikkaa kun suunnittelet kotisivut yritykselle?

Jos etsit yksinkertaisesti kyllä tai ei vaihtoehtoa, saatan tuottaa pettymyksen. Tätä ei ole helppo yksinkertaistaa. Ei ole olemassa yhtä universaalia tapaa, jolla kotisivujen suunnittelu voidaan aina tehdä. Samankaltainen taktiikka voi olla hyvä alku, mutta et voi jumiutua siihen liikaa. Kotisivujen suunnittelu joka toimii muilla, ei välttämättä toimi sinulla. Esimerkiksi parallax-vieritys toiminto: se ei toimi läheskään kaikilla kotisivuilla, mutta vastaavasti sitä on tehokkaasti käytetty tuhansilla kotisivuilla tarjoten upean käyttökokemuksen. Tässä tulee esiin graafisen suunnittelun tärkeys ja rooli kotisivujen suunnittelussa. On tärkeää käyttää kotisivujen suunnittelussa osaavaa suunnittelijaa koska se vaikuttaa moneen asiaan, joista yksi tärkeimpiä on hakukoneoptimointi.

Comments

Popular posts from this blog

Tunteiden merkitys verkkosivujen suunnittelussa

Kotisivujen suunnittelun merkitys koulutuksessa

Miksi sivuston varmuuskopiointi WordPressissä on erittäin tärkeää?