Kuinka kehität tuotemerkille identiteetin kun teet verkkokaupan yritykselle

 Tuotemerkin luominen ei ole ihan niin helppoa kuin luulet, kun tehdään WooCommerce verkkokauppa. Kysymys kuuluu, mitä vaaditaan kun luodaan tuotemerkille tunnistettavuutta ja tässä artikkelissa on vastaus siihen. Tämä artikkeli vastaa myös siihen, miksi tarvitset kotisivut yritykselle luodessasi brändiä.

Elementti 1: Tietoa meistä

Tietoa meistä-osio on kaikista tärkein, kun tehdään kotisivut yritykselle. Se edustaa sinua ja kertoo mikä sai sinut perustamaan yrityksen. Kuinka iso merkitys yrityksellä on sinulle ja miten paljon teet töitä palvellaksesi asiakkaitasi parhaalla mahdollisella tavalla. Voit kuvailla kaiken näissä viidessä osiossa.

  • Missio
  • Visio
  • Kohderyhmä
  • Persoonallisuus
  • Arvot

Se miten nämä esitetänn kotisivuilla ja millainen tyylisuunta luodaan, on kotisivujen graafisen suunnittelun vastuulla. Yhteistyö useiden yritysten kanssa antaa parhaan asiantuntemuksen ja saat erinomaiset kotisivut yritykselle.

Elementti 2. Logosuunnittelu

Haluat ehkä jonkin erityisen värin, joka voi edustaa brändiäsi, mutta tiedätkö, miltä se näyttää erilaisissa yhteyksissä? Kun teet kotisivut yritykselle, niiden graafisen tyylin pitää noudattaa logon tyylisuuntaa. Vältä perusvirheet, kuten logon venytys, pienet muutokset, tiivistämisen tai väärin kohdistamisen. Kotisivujen tekijä voi usein suunnitella myös logosi noudattaen seuraavia tekijöitä.

  • Koko: Tarkka ja oikea koko ovat avainasemassa.
  • Tila: Noudata tarkkoja ohjeita, jos logo vaatii tietyn määrän tyhjää tilaa sen ympärillä ja kuinka paljon tilaa on annettava.
  • Värit: Valitse värimaailma erilaisista variaatioista, joka edustaa brändiäsi tai tuotemerkkiäsi.
  • Älä tee: Älä liitä logoon mitään siihen kuulumattomia elementtejä, koska ne voivat antaa väärän käsityksen asiakkaallesi.

Elementti 3: Typografia ja kirjasinohjeet

Et ole koskaan huomannut tätä, mutta kirjasintyyli tekee eron asiakkaan silmissä. Jos sinulla on esimerkiksi työn alla verkkokauppa yritykselle, silloin esimerkiksi selkeät uudet roomalaiset kirjaimet voivat toimia paljon jotain tyylikästä fonttia paremmin. Kotisivujen suunnitteluyritys voi määrittää, täyttääkö yksi kirjasinperhe kaikki vaatimukset tai halutaanko määrittää useita tuotemerkkikirjasimia. Nyrkkisääntö on että kotisivut yritykselle käyttää eri fonttia kuin mitä logossa on käytetty. Fonttien kontrasti kiinnittää hyvin asiakkaan huomion ja auttaa sinua erottumaan massasta.

Elementti 4: Tuotemerkin ääni

Tuotemerkin ääni on se, joka erottaa sinut muista ja tekee omastasi uniikin. Brändin ääni ei ole muuta kuin äänensävy. Pelkkä ammattikielen käyttö kommunikoidessa kävijöiden tai seuraajien kanssa ei ole enää arkipäiväistä. Viime aikoina tuotemerkit ovat luoneet brändinäänensä vuorovaikutukseen käyttäjien kanssa, mikä voi pitää kävijät ja seuraajat uskollisempana. Esimerkiksi Netflix ei koskaan lähetä muistutuksia tulevasta sarjasta, vaan luo hahmosta meemejä, jotka voivat jättää vaikutelman asiakkaiden mieliin. Netflixin brändin ääni on iloinen ja humoristinen ja Netflixin tuotemerkin ääni on hauska, jos näin voidaan sanoa.

Lista elementeistä loppuu tähän. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä jos haluat upean tyylin ja kotisivu yritykselle.

Comments

Popular posts from this blog

Tunteiden merkitys verkkosivujen suunnittelussa

Kotisivujen suunnittelun merkitys koulutuksessa

Miksi sivuston varmuuskopiointi WordPressissä on erittäin tärkeää?